June 14, 2012

Ke hadapan pembaca-2 belog ku sekalian , hihi . Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Tak jawab dosa tau xD Kalau jawab sayang :) 


Baju pink pink . Okay ini baju uniform kerja aku laa . GMV Marketing . Mesti korang takpernah terdengar brand nie kan . Haa yelaa memang sama macam aku first-2 dulu masuk pun taktahu dan tak pernah nak ambil tahu pasal nama brand nie . Yelaa sebab kita tak pernah dengar kan dan dan time tu jugak baru tahu . Ingat kan dia jual baju apaa , rupanya baju orang dewasa . OMG OMG ! Hehe . Dah tu pulak dapat masuk kerja kat brand nie dan aku rasa dah sebati dengan brand nie so aku rasa agak malas nak cari brand lain jika ditakdirkan GMV Marketing nie dah takde fair lagi . Huhu ayat nak sedih jeeee :p . 

Ditakdirkan jugaa harinie keluar result upu rayuan dan sekali lagi aku masih tidak berjaya . Nak buat macam mana masih takda rezeki lagi nak sambung belajar . Okay senang cerita memang aku nak tunggu second intake jee . InsyaAllah berkat kesabaran dan doa banyak-2 semoga dipermudahkan segala urusan :) .Disamping itu juga , jutaan Tahniah diucapkan kepada satu-2nya abang aku yang telah berjaya mendapat tempat yang diidam-2 kan selama ini untuk buat praktikal iaitu di Labuan . Hurmmm , murahnya rezeki kau bang . Sukalaa tu akhirnyaa kau dapat jugak apa yang kau nak . Adik ? Sabar , sabar , dan terusss bersabarrrrr ~

Tapi takpee , yang penting kerja dulu cari duit then kumpul . Sebab aku tengok kebanyakan member-2 aku yang masuk U or Matrik nie semua nak kena keluar duit banyak pulak tuu . Nak beli barang keperluan lagi , nak bayar itu ini lagi . Hurmmm semua kene duit , duit ,duit .. Bila dapat pinjaman PTPTN or MARA tu yang sedapp tuu hihi . Tapi haa kau kecik-2 dah pandai berhutang , dengan negara pulak tuu ! Demi pelajaran , berhutang pun berhutang laaa , janji lepas nie kene bayorr jugak . Haa tang bayar tu laa nanti sakit doe . Banyak pulak kene yg berpuluh-puluh ribu . Mana nak kaut duit ? Hehe InsyaAllah segala usaha pasti akan membuahkan hasilnya . Just wait and see and learn . 




Smile , smile , smile ... Cheesee :D Hehe okay ini hanya gambaran semata-mata :p Geng-2 promoter yang masih wujud lagi di Aeon dan setia berkhidmat dibawah bumbung Aeon . Erk ? Setia ke :p Haha okay nak kata setia ? Hurmm biasa jee kot sebab satu jee . Nak cari rezeki yakni duit . Selagi takdapat tawaran mana-2 selagi tu kita perlu bekerja keras untuk bantu family . Dan dengan bekerja nie jugaa buat kita rasa takbosan duduk dirumah sepanjang hari tetapi haa akan rasa rindu rumah bila bekerja satu hari suntuk . Pusing kiri kanan depan belakang atas bawah asyik nampak muka sama jee . Hahaa tapi takpe , best jugak sebab ada geng borak-2 sembang-2 sambil gosip-2 . Wuuu~~ tapi terasa jugaaa nak fair yang duluuuuu yang ada kawan-2 yang sporting yanng gila-2 yang masuk air yang macam-2 yang lagi laa .Hihi . Tapi sekarang semua tu hanya tinggal kenangan jee . Semua dah pergi sambung belajar kat jauh-2 .Rindunyaa kat korang semuaaa . Kini tinggal laa hanya muka-2 kami jeee yang masih lagi berkhidmat mencari rezeki dibawah bumbung Aeon . Nak buat macam mana . sudah rezeki masing-2 . Yang penting , kena banyakkan bersabar , redha dan ikhlas dengan setiap apa yang kita lakukan . Okay . Goodnight . Assalamualaikum :)








NotaKaki : Harinie antara hari yang memalukan bagi aku . Dah , jangan tanya aku kenapa . Biar aku simpan sendiri dalam hati :p hehhe byebyee .

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !