July 26, 2012


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hehe setelah sekian lama tidak meng-hupdate belog dan belogg ini sangat2 laa berhabuk dan berhabuk . Tak sempat nak sembur febreeze lagi . Huehue . Salam kepada pembaca belog saya yang tak seberapa nak cantik dan menarik ini . Hihi cukuplaa hanya untuk tatapan anda yang bosan2 stress or yang penat baru balik dari sekolah atau kuliah tu . Eh kuliah ? Wootwoot ,I'm in Johor now . Bandar Penawar tempat tersorok terceruk dan segala ter lagi :D 

Nak story pasal aku dekat sini , hehe notbad laa  . Okay okay laa *buatmukakerek* even first time datang sini kan . Kosong weyh , kosong . Serious aku tak tahu menahu pun pasal tempat nie dan aku takpernah terfikir akan datang kat tempat nie . Memanglaa pepatah ada berkata ilmu dikejar biar sampai ke negara china tapi aku nie haa sampai kee Johor . Kesah tak kesah pulak laa sebelum pergi memang macam2 aku fikir , macam mana dengan parents aku nanti , life aku kat sana , budak2 baru and senior agak okay ke tak okay boleh masuk air ke apee and banyak lagi sebenarnyaa . Mula-2 tu memang aku menangis jugaklaaa mengenangkan rasa diri yang sememangnya taknak pergi . Memang taknak pergi ! Takut aku takboleh nak hidup kat tempat tu nanti . Aku nie dahlaa lemah semangat semacam , jantung pulak asyik nak dupdapdupdap je keje . Tapi bila fikir-2 balik sampai taktidur malam , akhirnya aku decide cuba jelaa . Sebab Awan pun sekali masuk sama tempat dengan aku .Mana tau apa yg kita fikir itu hanya mainan semata-mata . hehe.

And alhamdulillah berkat doa dan kesabaran serta pujukan rayuan dari parents aku akhirnya jejak jugak aku di KPM Johor nie . Hehe mula2 rasa gementar gelisah resah dan segala adik beradik bersekutu dengannya nie haa aku rasa . Aku nie pun haa dah laa jenis yang susah nak tidur malam lagi2 after 12 lebih . Memang mata aku akan buat aksi degil nie , terkebil2 pandang siling pandang fon pandang kiri kanan taknak lelap . Degil kan ? Ish ish ishhh . Hari pertama jugaa aku dah buat aksi sedih rindu rumah . Perghh terukkan homesick aku ? yelaaa sebab aku dahlaa tak pernah jauh2 dari ibu . Anak mak laaa katakan :p Hihi berkat weyh hingga ke syurga . After tu terus orientasi . Okay okay laaa happening2 pun boleh laa layan jugakk . Seminggu tu terasa macam setahun setengah . Kenapa ? Kalau salah sikit jee mesti kene denda laa . Yang laki kene bawak hanger sangkut kat tali leher , yang perempuan bawak pencuci muka . Perghhh gua cakap memang malu laa shiaa . Yang paling takboleh lupaa kene bawak bantal tidur kehulur kehilir . Bantal tu dah jadi peneman setia dah sebab everytime everyday kene bawak bantal sampai last day orientasi baru tak payah bawak dah . hehehe :D

Kepenatan terasa sangat dengan tak cukup tidurnyaa dan dan tu jugak after habis orientasi masing2 dah lena dibuai mimpi indah . heeee kemain xD Then start jugaa laa first kuliah . Terasa excited bahh hari pertama masuk kuliah . Baru terasa menjadi Siswi :p Takboleh nak masuk lambat2 , semua kena sharp jee . Apa boleh buat ? Hurmm huehueee . Tapi apa2 pun best jugaa kat sini dapat roomate yg otak sekepala , gila2 suka menari bersama . Hahaha Alhamdulillah :)  



1st - budak2 group Shin Chan bersama abang akak fasi :) , Scnd - With my lovely friend Awaniza Ismail :D , and 3rd - my roomate yang gila-2 dan masuk air . Hehehhe . Saat berada di Johor dah terasa sangat rindukan Puchong . Sabarlah wahai hati :)




Notakaki : Out. Night . Wassalam :)


1 comment:

Unknown said...

Sabar larh...
Paling tak pon ada Awa kan ....

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !