February 2, 2012

Pengalaman seorang promoter .

Assalamualaikum .
Hehe , lamanyaa tak update blog saya nie . Dah habis penuh dengan habuk-2 dah nie . Fuuhh Fuhhhh . Kasi spray dengan  Febreeze ^^ .

Agak lama jugak laa kan aku tak menghupdate blog buruk nie :p Actually , saya kan dah bekerjayaa so takada masa laa nak update nie bagai . Fokus kerja okay , fokus . HAHA *ayat kau poyosss doe -,-

Eheemm , sejak aku bekerjaa nie kan . Macam2 doe berlaku . Seriouss . Penat takpayah nak cakap laa kan ..
Balik pun sampai pukul 12 malam , kadang2 tuu kalau bus lambat sangat boleh nak dekat pukul 1 sampai rumah . Penat doe . Kerja mana yang tak penat weyh ? Mehh habaq kat cek :D

Kembali kepada tajuk asal . Huehuee . Pengalaman ? Eheemmm . Banyak gilee doe . Sepanjang aku jadi promoter nie memang macam2 laa berlaku . Dengan customerr satu hal . Dengan promoter-2 pun satu hal . HAHA act dorang semua okay banget . Semua pakat masuk air . Laen sekolah laen budak laen attitude beb .
Yang tak kenal pun jadi kenal , yang tak pernah bertegur pun tbetbee jadi bertegur siapp beramah-mesra bagai , and yang tak rapat pon jadi rapat . Bertambah laaa kawan2 sayaa . HEHE . sukaa sukaa :D Ada pasal cinta , kena marah dengan customer . Kena tegur dgn Bluewave aka pengawas Jusco . Macam2 lagi laaa .

Haihh , apee cinta ?? Gatall ye kau :P bukan aku yang cari cintaa , tapi cinta tu yang datang dekat aku . Huahahaha . Sah kau getisssss . Tapi kan , hurmm susah laa nak story . Punyalaa konflik . Dah macam novel :p laa konon . HAHA poyosss . Sudaaahlaa , takmauu cerita pasal cintan2 nie . Yang penting I'm Single :)

Pasal customer ? Haa yang nie aku sedap sikit nak story . Perghhh ada time time customer okay dgn k.o . Time okay tuu elok jee cakap "hello , amoi . Ini bajuu berapa percent ? mau beli untuk saya punya appa ."
ada lagi tuu yang aku ingat macam nie "eh you promoter sini aa ? ini saya mau baju saiz XL ada kaa ?" aku pon cari laa baju yang dia nak tuu , haih dah habes pulakk "sorry miss , dont have. " then customer tuu pon " aiyooo sudaa habess ka ? Tarak ada lagi ? Aiyooo takpaa laa yee . Thankyou thankyou . Saya jalan2 sana dulu."(sory aku takpandai sangat nak tulis macam yang cina tu cakap hehe) sambil senyum pada aku . HAHA ohh banyak okay laa you customer . I like :)

Kalau yang k.o punya customer plak memang macam %^&* , bahasa dia perghhhh memangg sedapp laa kau kene tempek doe . Dugaan promoter . Kena maki ituu normal . Customer mengamuk itu biase . Macam best je gaya , wtf -,-'' seksa jiwa raga . Ada satu hari tu , customer laki bini chinese nie marah2 aku sampai aku menangis doe . Siuutt jee . Ohh wanie air mata kau :'( sangat sadiss . Yelaaa , masalahnyaa yg customer tu bukan beli seluar kat brand tempat aku jaga , orang laen punya brand .Dah si promoternya ntah berjalan ke mana takpasal2 customer tu panggil aku . Takkan laa aku nak tolak pulak kan . Nanti mau dia complent kat atasan cakap aku tak buat kerja takpasal2 aku kena tendang keluar Jusco . HAHA me yoo laa . So aku pon tolong jelaa . Dia suruh aku cari size seluar yang dia nak tu . Okay gua pon cari2 sampai berpeluh- 2 ada takde kene cari jugak . Akhirnyaa jumpa sudaaa seluar yang dia nak tuu . Dia try dulu ituu seluar . Lama oiitt dia try . Haiihh , dalam 20 minit aku tunggu si promoter nie tak muncul2 jugak . Kuang hasamm betol ! Dah try bagai si customer tu pon nak beli laa . AKu baru je nak buat cash bil tbetbee husband dia tanya "eii amoii , ini seluar mau potong ka ? " aku pon erk jawab laa dgn baek nyaa " ini seluar takboleh potong laa uncle . Sebab kami takda tukang jahit kat sini lagipun ini tempat hanya fair sahaja . Ini brand takda counter mauu kasi potong ." laki cina tuu buat muka terkejut "haiyoo , apa pasal takada ? Tempat laen semua ada maa . U jahitlaa " , haa aku kau suruh jahit ? Memangtaklaaa , nak jahit kat mana apek oii ? -,-' "I takboleh jahit sebab  I hanya promoter sahaja , yg menjahit itu semua permanent saja " menjawab punya menjawab tbetbee bini dia menyampuk dengan marah nyaa " eeii amoii , mana boleh takada jahit maa , ini tempat semua ada . U punyaa ini seluar mesti boleh jahit maa , ini kan under Jusco . Ini melayu manyak malass laa " dalam hati aku dah macam air yang tengah menggelegak . Akuu sabaa . Takreti bahasa punyaa olangg Boleh cakap orang melayu malass , kuengg hasheemmm ! Naseb kau customer doe . "tapi madam , ini fair memang kami takbuka servis jahit . " membebel laki bini dua orang tu " eeiyaaa kalau takda jahit takpayah jual laa ini seluar . Orang tarak mau beli maa . U simpan sajalaa . Apa punyaa olang laa . Blablablablaaa ..... " aku dh tercengang ! Tak tahu nak cakap apaa . Otak dah biull , ambik kau kena . Walaupun tak teruk mana tapi sentap jugak doe cakap  melayu malas. Ayat dia agak okay lagi tapi dia tengking kot . Tu yang aku tak tahan . Sukahati kau je nak tengking anak Zulkurnain nie . Kan dah menangis anak orang ! Haiiyooo ...

Ada tu plak yang cerewet laa , sana tak okay , sini tak cantek . Nak cari yang perfect buat sendiri bajulaa weyh . Haii penatt betol layan kerenah korang . Macam2 adaa .
Now aku dah tak keje sebab dah habis fair . So , saya dah mendapat kembali title "penganggur" Hehe . Tanam anggur hari-2 kat rumah . Pon bolehh . Penat lelah aku agak berbaloi jugak kann hehe . Tunggu gaji lagi nie . Tunggu result SPM . Maiigod . Jgn buat2 lupaa doe wanie . Result kauu .Teruk habeslaaa weyh . Ya Allah , jgnlaaaa ! Mintak2 biar lulus . Kalaupon takdaa A takde rezeki laa tuu , tapi insyaAllah must be excellent :) Yakin pada diri wanie .


Notakaki : eheemmmm , saya nak tidur duluu . Byebyee Assalamualaikum :)

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !