June 17, 2011

Cantik Berkeyakinan :D

Cantik itu lumrah . Semua perempuan dalam dunia nie yang nak kelihatan cantik , menarik . Cantik kerana solekan juga  boleh menjadi tarikan . Tetapi cantik secara semulajadi atau keseluruhan tidak semua ada . Wajah mereka sentiasa dicalit make-up , eyeshadow untuk nampak lebih menawan . Mungkin pandangan orang lain berbeza . Mybe dengan cara ituu membuatkan seseorang menjadi yakin dengan diri sendiri . Tapi , tanpa mengenakan solekan juga mampu menjadikan diri kita kelihatan cantik dan meningkatkan keyakinan diri .

- Berikut apa yang boleh membuat kan anda kelihatan cantik berseri :-

Tersenyum
Menurut sebuah kajian , dengan senyuman mampu membuatkan seseorang kelihatan awet muda , kerana dengan sentiasa tersenyum , sel -sel yang ada di sekitar wajah akan tertarik , sehingga menjauhkan si pemilik rupa daripada berkedut , dan ini akan membuatkannya kelihatan lebih menarik .

Aroma
Menyembur aroma harum seperti perfume di tubuh dan dihidu sepanjang melakukan aktiviti , akan membuat seseorang merasa jauh lebih berkeyakinan bila berhadapan dengan orang lain .

Touch up
Bagi yang gemar bersolek , mskipun mereka hanya mengaplikasikan solekan secara ringkas walaupon hanya dengan menggunakan salah satu solekan utama seperti lip gloss , eyeshadow atau blush on mampu membangkitkan rasa cantik dan percaya diri seseorang .

Aktiviti di bilik mandi
Sebenarnya , tidak ramai wanita yang gemar menghabiskan waktu berpuluh-puluh minit berada di kamar mandi . Tidak banyak mandi sebenarnya tapi mereka banyak melakukan aktiviti lain seperti berendam  , creambath , luluran atau melakukan aktiviiti perawatan tubuh dan kecantikan lain . Ia boelh dilakukan sekaligus demi mengekalkan kecantikan dari hujung rambut hingga hujung kaki .




notakaki : sejak bila aku jadi motivasi kecantikan nie ? hehe , takpee . kebaikan utk kita bersama ,. enjoy ur read , thankyou :D

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !