January 6, 2014

Happy New Year, 2014


                          Assalamualaikum w.b.t wahai pembaca yang dirahmati Allah sekalian. Eceh hehe . Long time no see you ah kan kan.  Sory sory. ;D  . Fyi, jadual aku last year very very pack. Huhu. Tak sempat nak hupdate belog yang dah berhabuk nie isk isk. 

In year 2013, aku tak banyak sangat kenangan yang indah dan indah . Ehehe sikit sikit ada tu pun jadilah iye dok hm. Sweet memories tu hm bersama dengan yang tersayang yang disayang yang menyayang ada lee jugak ihiks. Macam tak percaya this year 2014 umur dah meningkat . Terasa 20-an kau. Hahaha poyossss.
Bila teringat dolu dolu punya cerita aku rasa macam "eeee aku ke tu dulu?" Muahahaha taksedar diri betul -.- . Tengok balik gambar time sekolah menengah Ya Allah gemukksss gempal berketul sedikit :p Kihkih. Itulah namanya terlebih kasih sayang kan.


Form 5

See see see! *Throwback* time nie form 5 tak silap aku. Gambar dua nie ori meh no filter no 360cam tau. Haa gemuk kan tang pipi tu haih haih plus jerawat berbatu berbillion. Serious talk zaman sekolah zaman paling buat aku banyak kali sentap sebab jerawat! Hahahaha asal settle satu, tumbuh yang baru . Kalau tumbuh satu jee takpe, nie berdua tiga pulak tu. Sampai sekarang pun even dah berkurang still ada jugak hm hm tak kasihankan aku betul rakyat2 pimple nie chett .

Then, after Spm habis try cari duit. Aeon jelaa paling dekat pun. As a promoter, like usual kalau tak kena marah dengan customer tak sah . 

2012, sesi Julai-Dis aku dapat sambung study dekat Johor. Btw, aku dah cerita okay pasal aku kat johor dalam entry-entry yang lepas. And yeahhhh, I'm totally different especially dari segi fizikal. Haha aku pun macam tak percaya pinggang aku yang dulu gedabak and now dah tinggal tulang muahahahaha . Nampak sangat kat kolej aku berjimat giler nak makan. 

Yang paling terkejut yang amat mestilah my backbone, Ibu. Macam tak percaya anak dia nie dah kurusssss kihkih. Aku takda pun ambil tips ke apa cemana boleh kurusss tetiba. Nak kata diet pun noooooo aku still makan okay cumanya jadual makan aku dah tak tetap macam kat rumah dulu. Kekadang makan tak ikut time. Aku pulak jenis kalau makan makanan selain masakan ibu aku , aku prefer makan nasi + sayur je tau. Memilih betul! Tu pasal la jadi kerempeng hehe :B 


Acah acah angin sepoi-sepoi bahasa ~ 2012


Back to 2013, tahun yang agak banyak kesedihan jugak haha. Alhamdulillah semuanya dapat diharungi dengan sabar dan tabah. Kuat tu penting uolls. Even aku down masa sem 2 and sem 3 too. Kalau aku tak kuat dah lama terjun dari tingkat 3 :b . 

Acah selfie. Final 2013 :)


Study makin naik sem makin agak berat sampai senget sebelah dah bahu aku nie. Tu yang pasal asyik nak down jee . Kehkeh. Kata ibu , " Allah uji kita dengan macam2 dugaan sebab Allah sayang. " So janganlah mengeluh kan. Terima semuanya dengan redha. 

I was thinking ,bila masa kita senang ramai je yang datang mendekat menyendeng dengan kita. But, bila kita jatuh terduduk terbaring siapa je yang datang kat kita ? Mana yang rapat rapat tu? I know ini mungkin dugaan yang dah ditakdirkan untuk aku . Aku terima even sakit. Tipulaa kalau kata tak sedih sangat kan. Just reminder to me and uolls too, trust yourself. Be a good person. Tak semua orang suka kita suka dengan cara kita. Dan tak semua orang jugak yang ikhlas nak berkawan or rapat dengan kita. Duniawi. Semua orang boleh berubah dalam sekelip mata walau selama mana kita kenal baik dengan mereka sekalipun. Aku tak salahkan mereka yang sebegini, mungkin aku jugak tergolong dalam orang sebegini tanpa sedar. Mungkin aku jugak diantara mereka ini. Time to muhasabah diri. Scan salah diri sendiri. No need to cari salah orang lain kot. Aku tahu sometimes kita tak lari dari kesilapan itu. Kita tak sedar. Just silence and be cool. Aku ada cara aku sendiri and kau pun sebaliknya juga. Wallahua'alam.

So, 2013 thanks be nice with me. I'll miss all the memories . :) Lupakan kesakitan, bangkitkan semangat baru. Bak kata melodi, " Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi." . Selamat beramal yeahhhhh :)))

- THROWBACK -








Old picture. Form 3 masa nie :) I miss them much.














No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !