February 14, 2013

Ke hadapan pembaca2 belog ku yang sudah berhabuk lagi berhabukkk nie . Assalamualaikum semuaaaaaaaaaaa :)

Wahhhh ajet ajet semangat semacam jee nak update blog kali nie huehue . Tahu tak sekarang nie rasa berat jeeee kalau nak update belog bagai nie . Hehhe lebih kepada on twitter jee sebenarnya . Bajet busy sangat ecehhh memang cik wanie busy pun leeeee :P Assigment bersepah tapi still lagi cool . Bajet kan? Ahaaaaa ! Bukan apa , malas nak on lappy jeee sebenarnya . Kalau dulu kemain rajin bebenor laaaa, kalau boleh hari2 mau on ini lappy. Sekarang ? Harapannnnnnnnnnnnn~ haha

Sejak aku naik sem 2 nie , Alhamdulillah so far so good :) Semakin hari semakin bahagiaaaaaaaaa . Eceehhhh! Bak kata El aka roomate aku " wanie makin berseri-seri. Untunglaaa ada abang sayang disisi" . haha apa yang berserinya I dont know laaaaaa der . Dia yang kata okay huhu . Apa2 jelaaaaa weyh asalkan bahagia , gituu kan ihikssss .

Dan sem 2 nie jugak aku rasa macam nak hentak kepala dekat dinding kuat kuat sebab...sebab....sebab susah! . Bak kata pepatah "susah-2 dahulu , senang-2 kemudian". Yeahhh I admit! Tapi kenapa entah aku rasa macam takboleh nak bawak jeeeee subjek2 nie . Subhanallah wanie! Yee aku memang malas kalau bab-2 nak buat nota or salin nota nie . Tapi kalau exercise ke apaa memang wajib laa kena buat kan . Itu pun kena paksa diri nie .Kalau tak memang harapan nak bergerak duduk kat meja belajar even disisi katil jeee pun. Bila dah masuk bulan 2 nie , still lagi tak sedar2 diri final exam nak dekat dah . Bulan 4 ahh maybe . Dengan assigment bersusun berduyun-duyun bak hanggg!

Now , aku perlu merajinkan diri dengan mengadap buku-2 economic , fin. accounting 2 , statistics and management yang aku rasa sangat-2 mencabar . Sudahlaaa banyak teori pulak . Menghafal? Wajib ! Thats why laaa kena merajinkan diri yang sedia malas nie. Lagi satu , waa kena maintain result waa. Alhamdulillah sem 1 result aku agak bagusss juga hihi Alhamdulillah syukur berkat usaha dan tawakal walaupun takdapat masuk dalam senarai dekan tapi syukur jugaa . Jadi ,  aku kena kuatkan hati , kuatkan semangat . Dan yang penting , dont play play! Hehe peringatan nie lebih kepada diri sendiri jeee sebenarnyaa :p Ibu pun always cakap begitu juga sebenarnyaaa :)




Biarlah orang lain nak kata apa , asalkan kita percaya dan yakin dengan diri sendiri . Itu yang utama sebenarnyaa. Nak mengharap dekat orang pun sekarang nie takboleh jugak . Semua kena pandai-2 sendiri . Kena pandai tanggung hidup sendiri . InshaAllah , selagi orang2 tersayang disisi kau boleh kuat Wanie ! Mesti boleh punya . Dont forget , Allah is always your side :)

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !