December 7, 2010

Shopaholic :D





ary nie aku nk cer sal  ShoPaholic !!!
mybe ramai yg de penyakit nie.. ahha
tgk cm aku ?? xkot.. ak lagi suke teman owg shopping ade... mcm best plak ,, 
hahaa ;)
mcm mmber baek ak,, Awaniza Ismail.. 
nk kte yg die nie kuat shopping..urm ,, ye kowt !! hehehe...
yg aku kenal selama kawan ngn die nie...
urm,, jenis yg suke bnde cantekkk2.. like wht ??
like handbag ke,, shoes .. n clothes !!! 
pntang de yg cantekk je ,, msti nak.  hahaha..
tu pon depends to price la.. lau murah ,, ambik..
lau mahal ,, tunggu cukup duit la.. aha..
 
Tadi pon teman die beli ehem2,, hehe !!
biasalah orang perempuan kan.. kena la beli byk keperluan !!!
Dont Think Anything K. !! XDD
 then,, g tgk baju sekolah plak !! mmg ramai td umat manusia kt ctu.. haha
gaji tgh masyuk lah katakan.. nk pulak dh nak masuk tahun baru.. anak2 nk sekolah..
kne la prepare dari awal.. nti xde la kelam-kabut sgt.. kan ?? ;)
si awan nie duk beli kasut sekolah die plak .. 
aku ?? lambat lagi la.. semua nye ibu aku yg tolong prepare kan.. 
bkn anak manja la,, tapi dah biasa mcm tu,... bkn nk sush kan ibu !!!
tapi dah ibu yg nak buatkan ..  xkan nak halang kowt !!! bersyukur sudaa... 
hehehe.... :D 
Balik pada ShopaHolic tadi,, urm !!!
sekarang nie memang ramai espclly budak2 remaja macam aku nie yg terjebak dalam perilaku 
"GILA BERBELANJA"
 serious aku ckp,, mmg best lau shopping nie !! semua benda yg cantekk2.. tu yg kita nak..
klu xdpt.. mulalah touching xtentu pasal..
msti nak jugak.. nak jugak !! =.='
haha..
tp ade juga org yg pantang sale je mesti serbu.. yelah ,, dah barang2 yg mahal tu jd murah.. 
spe yg xrambang mata kan, !
pada aku,,, tak salah klu nak berbelanja ..tp biarlah berpada2 dan ckup bajet yg kte ade.. jnji bnde yg kte beli tu brguna .,. 
XDD ..
As example ,, kte tgk di KUALA LUMPUR...
mcm2 shopping complex ader... sbut aje.. !!!bkn je brg2 buatan Malaysia yg terdapat di sini..
malahan barangan jenama ANTARABANGSA pon boleh dapat ...
kalau kte tgk ,, kebanyakan pereka2 fesyen yg popular tu,,tmpat shopping moden ala PAVILLION mnjadi pilihan terbaik...semua barangan boleh didapati di sini.. tidak kiralah yg membelinya sama ada penduduk tempatan mahupun pelancong asing...
 
PEREMPUAN ??? !!!
 
Golongan seperti kami nie mmg suka sgt bab2 shopping nie..tapi sblm nk beli mcm2 tu mstilah kne kira bajet dlu... bg mereka yg dh bekerja maybe xde mslh dlm hal ni.. 
tp.. bg kami yg masih belajar nie.. mcm mne ???
     hurm.. kne la tgk2 bajet tu ade berapa.. klu xckup jgn mimpi la dpt beli benda yg kte nak tu... 
tapi.. kalau aku,, ak akn beli barang yg aku nak je.. yg pnting2 dlu.. 
tapi lau hangout ngn member selalu.. aku xbeli la mcm baju ke ape.. 
tp ak jz beli novel sahaja ...
kan novel2 tu mahal harga nye ?? 
urmm,, pada aku lau beli novel kte boleh baca smbil buat koleksi.. sbb dh minat ngn benda tu..
mmg GILA NOVEL ;))
haha...
semua tu depend pada diri sendiri la.. 
  ....................................  

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !