September 20, 2011

Pasrah ~

First time jumpa dia balek setelah 4 tahun berlalu . Aku tak berapa kenal sangat dengan dia walaupun dulu dia sama sekolah dgn aku tapi bukan sekelas . Aku memang tak berapa rapat dengan dia dulu . Aku just tau nama dia sebab mybe masa tu nama dia femes kot kat sekolah .Kenal macam biasa jee sebab kami pon tak pernah nak bertegur sapa . Tiba2 one day tu dia add aku at fb , aku pon malas nak confirm request masa tuu sebab takde mood . Aku biar jelaa sampai esok lusa bila aku cek balek friend request tuu , aku nampak nickname dia . Rasa masa tu macam nak approve tapi aku kene cek dulu . Kot2 orang dari mana tah kan  ,hee . Cek punya cek barulah aku confirm sebab tengok muka pon macam kenaii jee lah . Okay ,then after tuu tak ingat laa bile tapi time tu malam la kowt dia tegur aku kat IM fb . Err , cuak tak cuak laa kan . Haha . Aku ingat siapa , tapi bila dia kenalkan diri dia . Pffttt xD Dah ingat dah . Owhh , dia ke nie . Ishh , patutlah mcm familiar .

So sejak dari itulah ktorg always chat tu pon if aku dgn dia sama2 on9 . Hee .  Tak sangka dari member2 macam biasa jadi laen plak . Ktorg mulaa rapat tapi takdelaa sampai couple kan . Errr . Maybe dah nak Ter-cple tapi tak boleh . Sebab ape ? Bukan sebab dia dah ada org laen tapii ada something yang membuatkan dia terpaksa menjauhkan diri daripada aku . Aku pon mula2 dulu takpaham kenapa dia buat macam tu . Sebelum tuu dia okay je . Sempat la jugak dua kali ktorg jumpa . Hehee . Watlek . Ada member2 teman kot bukan pergi sorang2 *nak mati ke haih !! . Last jumpa masa ktorg buat makan2 kat rumah member aku Aisyah . After tuu okay lagi siap ada dengan tacing-menacing bagai . Tapii selepas ituu errr ..

Aku rasa macam dia makin lama makin jauh dari aku . Jauh sangat . Kami still member lagi tapi dia macam dah lupakan aku je . Ntah . Aku memang fikir macam tuu mula2 dulu , macam ada yang tak kene jee haih . Masa mula2 dulu pantang je aku on9 terus dia tegur . Tapi semenjak dua tiga empat menjak nie , laen . Laen sangat . Dia dah tak tegur aku macam dulu . Aku tunggu je . lima minit ...10 minit ... sampai nak dekat setengah jam aku on9 dia tak tegur aku jugak . Musykil la hambaa =="

Lama kelamaan dia senyap jee . Aku fikir "finelah , dia dah lupakan aku and ada girl laen" , so aku malas dah nak menunggu dan terus menunngu dia lagi . Setiap kali kalau dia on9 memang aku ada lah jugak rasa nak menegur dia tapi aku biar , malas nak kacau dia .

Hati aku tertanya2 doe , kenapa dia buat macam tuu ? Ada member2 aku tanya dia kenapa dia buat aku mcm tuu ? Atleast bagitahulah supaya aku tak terus salah faham kat dia .Tapi dia senyap jeee , dia kata ada sebab laen kenapa dia buat macam tuu . Aku nak tau sebabnyaa , tapi dia taknak bagi tahuu . Sampai aku sendiri kena tanya dia . Aku beranikan diri aku untuk tanya dia sebab aku nak tahu hal sebenar . Aku takkan puas hati selagi aku tak tahu sebab apa dia jadi macam tu .

Akhirnya ... Dia berterus terang jugak dgn aku . Saat yang aku sgt nanti-nantikan . Memang sedih giler . Aku pun luahkan jugak lah apa yg selama nie tak terluahkan . Errr , menangis sorg2 akuu . Ngeee :] jiwenggg . Tapi papepon akhirnya dia dah berusaha untuk jujur dengan aku . Sokay , papepon aku tetap sayang kau sampai bila2 even nanti kau atau aku dah ada someone kan . Aku redha , aku pasrah kalau kita memang dh ditakdirkan untuk menjadi sahabat jee . Hope kau berjaya kelak . Aku sentiasa ada dibelakang kau :)




notakaki : aku mcm buat karangan ? hee . byee :)

No comments:

Blog Ini kepunyaan pemilik nama Hazwanie Zulkurnain .DOnt copy cat k !